Bájka na spoločnom blogu

Bájky sú žiakov príťažlivé tým, že v nich vystupujú zvieratá, ktoré konajú a správajú sa ako ľudia so všetkými svojimi dobrými i zlými vlastnosťami. Dozvedia sa v nich mnoho o ľudských slabostiach, nedostatkoch, zlých vlastnostiach a chybách a na základe prečítaného si môžu veľmi ľahko uvedomiť, čo je správne a čo nie, čo je dobro a zlo, ako sa v budúcnosti môžu podobným nedostatkom úspešne vyhnúť. Žiakom je svet zvierat blízky a takúto formu kritiky, satiry a ponaučenia ochotne prijímajú. Bájku preto vnímam ako ideálny výchovný prostriedok a zároveň prostriedok na aktívnu sebarealizáciu žiaka. Rozhodol som sa pre projektové vyučovanie, ktoré dáva veľké možnosti pre rozvíjanie tvorivosti a samostatnosti žiakov i schopností žiakov pracovať samostatne. Môj krátkodobý projekt je určený pre žiakov 1. ročníka praktickej školy. Zameriava sa na vyučovanie literárneho žánru bájka.

nedeľa 3. apríla 2011

Najznámejší bájkar. Život a tvorba.

Životopis:

  • starogrécky autor a zakladateľ bájok;

  • narodil sa v Sardách v Malej Ázii;

  • žil v Aténach - Grécku;

  • zomrel v Delfách.

Tvorba:



  • Lev a myš

  • Jeleň pri jazierku

  • Zajac a korytnačka

  • Havran a líška

1 komentár: