Bájka na spoločnom blogu

Bájky sú žiakov príťažlivé tým, že v nich vystupujú zvieratá, ktoré konajú a správajú sa ako ľudia so všetkými svojimi dobrými i zlými vlastnosťami. Dozvedia sa v nich mnoho o ľudských slabostiach, nedostatkoch, zlých vlastnostiach a chybách a na základe prečítaného si môžu veľmi ľahko uvedomiť, čo je správne a čo nie, čo je dobro a zlo, ako sa v budúcnosti môžu podobným nedostatkom úspešne vyhnúť. Žiakom je svet zvierat blízky a takúto formu kritiky, satiry a ponaučenia ochotne prijímajú. Bájku preto vnímam ako ideálny výchovný prostriedok a zároveň prostriedok na aktívnu sebarealizáciu žiaka. Rozhodol som sa pre projektové vyučovanie, ktoré dáva veľké možnosti pre rozvíjanie tvorivosti a samostatnosti žiakov i schopností žiakov pracovať samostatne. Môj krátkodobý projekt je určený pre žiakov 1. ročníka praktickej školy. Zameriava sa na vyučovanie literárneho žánru bájka.

Návod na prácu


Návod na prácu:
Účivo bude rozdelené na témy, ktoré majú žiaci spracovať, vyhľadať informácie k téme na internete, spracovať ich a publikovať na blogu.
1. Bájka - žáner, kto v nej vystupuje, znaky bájky.
2. Najznámejší bájkar Ezop. Život a tvorba.
3. Ezopové bájky - rozbor jednej bájky.